Šta god radili u životu, uvijek će vas neko osuđivati. Hrabri će vam to reći u lice. Kukavice će pričati iza leđa. Ne obraćajte pažnju! Radite ono što vas čini sretnima! Ako učite iz toga, nastavite svoj posao i ne obraćajte pažnju!

Šta god drugi radili, uvijek će naći opravdanje za svoje izbore, ljenost, stvari koje nisu uradili. Krivit će druge. Porediti će se sa drugima. Bit će ljubomorni. Ljuti. Razočarani.

Hajde da razgovaramo o stilovima joge i izborima.

U načelu, ako je neko lijen i fizički neaktivan, reći će: „ Ne zanimaju me napredni položaji u jogi. Ne mislim da je mom tijelu to potrebno. Prestar sam za ovo. To je nemoguće. Nikad to neću moći. Samo ću sjediti prekriženih nogu i meditirati. Mislim da je to dovoljno. Kome treba stoj na glavi? To nije joga.“  

S druge strane, ako neko voli forsirati sebe, dokazivati se i dobivati potvrdu od drugih, hvaliti se radeći ovo ili ono, vjerovatno će izabrati časove bazirane na vinjasi, power jogu, hot jogu, bikram i slične stilove koji traže snagu. Vjerovatno će reći da meditacija nije za njih. Sjedenje je dosadno. Nisu zainteresirani za te „spiritualne stvari“. Tu su samo zbog vježbe.

Istina je da Patanjalijeva joge ima osam udova: yama, niyama, asana, pranayama, pratyahara, dharana, dyana, samadi. Ako to sve ne prakticirate, budite iskreni i nađite drugo ime za vašu jogu. Biti istinoljubiv je dio joga metoda.

Duhovni dio joge je otkrivanje vaše autentične prirode bez osuđivanja i pogrešne percepcije. To je ono što joga jeste. A način kroz koji se to ostvaruje jeste samodisciplina.

Samodisciplina je teška. Jako teška. Neki je provode do ekstremnosti, drugi odustaju govoreći da ubija zabavu. Za mene, samodisciplina je sloboda.

Ako nemate snagu da kontrolišete svoj um, ko će onda to uraditi za vas? Ako vas vaš um kontroliše, ako vas kontrolišu drugi ljudi, koja je razlika između vas i broda izgubljenog na sred okeana?

Ne znati gdje idem, živjeti kao da nema sutra i konstantno nalaziti izgovore za nerad, to nije izbor za mene. Ja biram da se potrudim da bih ispunila svoj potencijal. Ako se budem morala truditi cijeli život i opet ga ne nađem, makar ću biti sretna jer sam se trudila koliko sam mogla i neću kriviti nikoga osim moje lijenosti.  

Asane (joga položaji) su najčešći način prakticiranja joge na Zapadu. Mogu biti veoma ograničeni. Mogu biti pokretani egom, egocentrični, način da ugađamo sebi umjesto da se discipliniramo. Naročito na Zapadu, gdje se često podučavaju na način da povećavaju ego a ne pomažu učenicima da preuzmu odgovornost za svoj život. MODERNA YOGA.

Prema mom skromnom mišljenju, ako neko ima oči i dobrog učitelja, može iskusiti sve udove joge kroz asane. Izići iz svog uma prema srcu je težak posao. Zaista težak! Dosta ljudi to interpretira na pogrešan način. Dosta ih se izgubi i odustane.

Jedino kad je ego izbačen iz promjene i uz svakodnevno vježbanje, možemo iskusiti stvari na dubljem nivou. Barem sam ja tako osjetila kroz svoju praksu.

Aštanga joga po tradiciji Sri K. Pattabhi Joisa je predivna praksa. Paše mi kao rukavica. Mnoge ljude privlači. Mnogi je osuđuju iako ne znaju o čemu pričaju.

Istina je, namijenjena je da bude dnevna praksa, pa ako lako odustajete i nemate mentalnu snagu da istrajete kada stvari postanu teške, postat će vam dosadno i ulijenit ćete se. I prestati vježbati nakon nekog vremena. To je rutina. Kao pranje zuba, tuširanje. Dan za danom, napredovat ćete, iako toga nećete biti svjesni.

Na svom putu ćete nailaziti na prepreke. Toliko prepreka! Ako se potrudite, nikad vam neće biti dosadno, to je sigurno. Nikad neće postati lako. Nikad se ne smirujete. Kada jednom dosegnete prekretnicu, mnoge druge će slijediti. Vidjet ćete kako se vaše misli i obrasci mijenjaju iz dana u dan. Trenirate volju, samopouzdanje, mentalnu snagu, lomite ego. Ljude koje pokreće ego privlači aštanga, ali ubrzo nakon susreta sa izazovima moraju napraviti izbor između lomljenja zglobova ili opuštanja i učenja.

Dnevno vježbanje aštange je najznačajnija, najmoćnija samodisciplina koju sam ikad pokušala. To je praksa u kojoj vidim sebe onakvu kakva jesam a ne onakvu kakva bih željela biti. Na podlozi, upoznajem sebe svaki dan. Prihvatam sebe danas, drugačiju nego jučer. Drugačiju nego sutra. I to je sasvim u redu. To je normalan progres u životu. Jedan dan sam slaba, drugi jaka. Prihvatite, ali se nemojte pomiriti sa malim. Uvijek budite najbolji!

Lao Tzu je običavao reći: „Vladanje drugima je snaga. Vladanje sobom je stvarna moć.“

Prema mom iskustvu, takozvani „ekstremni“ dio aštanga položaja je onaj koji sadrži najviše duhovnosti. Vježbanje teških pozicija dan za danom me uči kako da ostanem snažna i graciozna u teškim situacijama u svakodnevnom životu.

Aštanga joga je smišljena da očisti šest otrova ljudskog uma: kama, krodha, moha, lobha, matsarya i mada. To su: želja, ljutnja, zablude, pohlepa, zavist i lijenost. Svakodnevno imate priliku da ih vidite na svojoj joga podlozi. Imate priliku da se pomirite s njima ili da radite i mijenjate.

Praksa je ta koja trenira vaš um i otkriva dušu, čistu boginju koju svi nosimo u sebi. Zato što dopuštamo da nama dominiraju loša iskustva iz prošlosti, loše navike, obrasci, kulturno okruženje, ponavljajuća negativna razmišljanja – postajemo slijepi. Uhvaćeni smo u začarani krug. Nismo sretni, ali ne želimo ništa ni uraditi povodom toga. Najgore je što toga nismo ni svjesni. Samo nastavljamo istim putem, sve do kraja života.

Aštanga joga nije fizička praksa, iako tako izvana izgleda. To je divan način da radite sa svoj obrascima i poboljšavate sebe iz dana u dan. A što može biti korisnije svijetu nego da mu date autentičnog sebe?

Kao zaključak, želim s vama podijeliti nešto što je Kino napisala u svojoj knjizi „Moć aštanga joge“. To je najbolji zaključak o ekstremnosti aštanga joge koji vam mogu ponuditi.

“Rezultat prakse asana je definiran u knjizi Yoga Sutra 2.48 kao sloboda od dualnosti kao što su zadovoljstvo i bol, vezanost i ne-vezanost. Dvije prepreke na duhovnom putu su vezanost i odbojnost koje su nastale kao rezultat iskustava zadovoljstva i boli. Neistreniran um trči zadovoljstvu i bježi od boli, i ovaj konstantni napor hrani ciklus patnje. Redovno vježbanje asana uči joga vježbače kako da održe stabilan um i naposlijetku se oslobode ovisničkih obrazaca.

Obećanje unutrašnjeg mira ne dobija se jeftino. Ne možete moliti, posuditi ili varati na tom putu. Nov način postojanja nije nešto što se može uključiti prekidačem. Zapravo stojite na dnu planine i posmatrate dug i ponekad rigorozan put do vrha. Godinama rada, strpljenja i marljivosti, sve je moguće. Suočeni sa nedaćama, većina ljudi će odustati ili krenuti laganim, poznatim putem do prosječnih rezultata. Iako nema ništa pogrešno u ovoj filozofiji, postoji mnogo snažniji način da živite život do maksimalnog potencijala. Joga vas vodi kroz nepovjerenje do ostvarenog života.“ Kino MacGregor – “The power of Ashtanga yoga” (Moć aštanga joge)

 

© Unfold Your Mat 2017

Advertisements